Ką ir kaip valgyti pavasarį?

No Comments

Didžiąją dalį mūsų gyvenimo kokybės lemia subalansuota ir pilnavertė mityba. Mitybos taisykles diktuoja ne tik mūsų organizmo poreikiai, bet ir sezoniškumas – skirtingi metų laikai įpareigoja iš naujo peržvelgti ir pakoreguoti savo valgiaraštį bei valgymo įpročius. Ypač svarbu tai padaryti pavasarį, nes po žiemos organizmui trūksta įvairių vitaminų ir maisto medžiagų.

Kaloringą maistą keiskite augaliniais maisto produktais

Šaltuoju metų laiku mitybos specialistai skatina valgyti daug baltymų ir gerųjų riebalų, tačiau atėjus pavasariui patariama nuo sotesnio maisto pereiti prie angliavandenių ir augalinių maisto produktų. Taip pat derėtų rinktis daugiau vitaminų, mineralų ir mikroelementų turinčius maisto produktus, nes tai padeda atsikratyti taip dažnai pavasarį kamuojančio padidėjusio nuovargio, jėgų ir miego trūkumo.

Kaloringą maistą pakeitę daržovėmis, vaisiais bei žalumynais, reikšmingai papildysite organizmo vitaminų ir mikroelementų atsargas, pagerinsite savijautą ir išvalysite savo organizmą. Pasistenkite valgyti daugiau garuose troškintų daržovių, jūros gėrybių, lengvų sriubų, šviežių vaisių. Gaminkite salotas, valgykite daugiau kruopų ir riešutų, saikingai vartokite mėsą. Pavasarį reikalingą organizmo valymo procesą padės paspartinti ir reikiamas vandens kiekis – gurkšnokite vandenį vos prabudę ryte, prieš kiekvieną valgį ir prieš eidami miegoti.

Gaminkite namuose

Retkarčiais pasilepinti restoranų patiekalais – nieko blogo, tačiau kuo dažniau gaminsite namuose, tuo labiau būsite užtikrinti dėl savo valgomų patiekalų energinės vertės ir maistingumo. Kritiškai įvertinkite galimybes ir užimtumą, planuokite laiką ir pasistenkite kuo dažniau gaminti savo virtuvėje. Be to, pasirūpinkite sveikais ir maistingais užkandžiais, kuriuos visada galite turėti su savimi – greipfrutais, bananais, džiovintais vaisiais ar saujele riešutų.

Svarbiausia – saikas

Pavasaris – puiki proga subalansuoti savo mitybą. Šiuo metų laiku sulaukiame vis daugiau po žiemos taip išsiilgtų saulės spindulių, kurie pagerina nuotaiką, sureguliuoja organizmo energijos balansą, padeda jaustis žvaliau ir išvengti streso. Galite pastebėti, kad atšilus orams ir vis dažniau lankant saulės šviesai, norisi lengvesnių patiekalų, tampa paprasčiau išlaikyti saiką. Pasinaudokite tuo ir įsiklausykite į savo organizmą – atsisakykite „tuščių“ kalorijų, rinkitės vertingą maistą ir valgykite nedidelėmis porcijomis.