Ką ir kaip valgyti vasarą?

No Comments

Didžiąją dalį mūsų gyvenimo kokybės lemia subalansuota ir pilnavertė mityba. Mitybos taisykles diktuoja ne tik mūsų organizmo poreikiai, bet ir sezoniškumas – skirtingi metų laikai įpareigoja iš naujo peržvelgti ir pakoreguoti savo valgiaraštį bei valgymo įpročius. Ypač puiki proga tai padaryti būtent vasarą, nes tai metas, kai gamta mus lepina vaisiais, uogomis bei daržovėmis.

Kuo daugiau augalinių maisto produktų – tuo geriau

Šaltuoju metų laiku mitybos specialistai skatina valgyti daug baltymų ir gerųjų riebalų, tačiau aplankius karščiams, sotaus ir riebaus maisto patariama vengti arba netgi visiškai atsisakyti. Vasarą valgykite gerųjų angliavandenių turinčio maisto ir kiek įmanoma daugiau augalinių maisto produktų – šviežių daržovių, sode augančių vaisių bei uogų. Kaloringą maistą pakeitę daržovėmis, vaisiais bei žalumynais, reikšmingai papildysite organizmo vitaminų ir mikroelementų atsargas, pagerinsite savijautą ir išvalysite savo organizmą.

Pietums ar vakarienei pasistenkite valgyti daugiau garuose troškintų daržovių, jūros gėrybių, lengvų sriubų, šviežių vaisių. Gaminkite salotas, valgykite daugiau kruopų ir riešutų, saikingai vartokite mėsą. Be to, svarbu nepamiršti, kad vasarą tiktu išbandymu mūsų organizmui tampa karštis, tampantis didelio dirglumo, prasto koncentracijos, miego sutrikimų ar lėtinio nuovargio priežastimi. Tam, kad pavyktų to išvengti, būtina užtikrinti, kad organizmas gautų pakankamai skysčių, kalio ir magnio – kasdien išgerkite 1,5 – 2 litrus vandens ir kuo dažniau valgykite arbūzų, melionų, bananų, grūdinių produktų, liesos vištienos ir žuvies.

Gaminkite namuose ir gamtoje

Vasara – tai atostogų metas ir puikus laikas valgymą restoranuose iškeisti į gaminimą gamtoje. Stovyklaudami kepkite liesą mėsą, daržoves ar jūros gėrybes. Tai taps ne tik sveika vakarienės alternatyva, bet ir puikia vasariška pramoga.

Šiltuoju metų laiku apstu daržovių, vaisių ir kitų gėrybių, o tai – puiki galimybė rinktis iš gausybės sveikų patiekalų receptų ir dažniau eksperimentuoti virtuvėje. Žinoma, retkarčiais pasilepinti restoranų patiekalais – nieko blogo, tačiau kuo dažniau gaminsite namuose, tuo labiau būsite užtikrinti dėl savo valgomų patiekalų energinės vertės ir maistingumo. Kritiškai įvertinkite galimybes ir užimtumą, planuokite laiką ir pasistenkite kuo dažniau gaminti savo virtuvėje. Be to, pasirūpinkite sveikais ir maistingais užkandžiais, kuriuos visada galite turėti su savimi – greipfrutais, bananais, džiovintais vaisiais ar saujele riešutų.

Svarbiausia – saikas

Vasara – puiki proga daugiau aktyviai judėti ir subalansuoti savo mitybą. Šiuo metų laiku sulaukiame itin daug saulės spindulių, kurie pagerina nuotaiką, sureguliuoja organizmo energijos balansą, padeda jaustis žvaliau ir išvengti streso. Galite pastebėti, kad atšilus orams ir beveik kasdien lankant saulės šviesai, norisi lengvesnių patiekalų ir aktyvios veiklos, taip pat tampa paprasčiau išlaikyti saiką ir nepersivalgyti, tad daugelis žmonių vasarą džiaugiasi numestais kilogramais. Pasinaudokite tuo ir įsiklausykite į savo organizmą – atsisakykite „tuščių“ kalorijų, rinkitės vertingą maistą, mėgaukitės gamtos teikiamomis gėrybėmis, valgykite nedidelėmis porcijomis ir kuo daugiau laiko praleiskite gryname ore. Išnaudokite visus vasaros teikiamus malonumus ir pagerinkite savo sveikatą bei savijautą!