Pavasario iššūkiai: 5 gero imuniteto paslaptys

No Comments

Nors lietuviškas pavasaris džiugina maloniais temperatūros pokyčiais, šio sezono orai nenuspėjami. Vieną dieną lepina šiluma ir saulė, kitą – aplanko lietus ir vėjas. Sezoniniai temperatūros svyravimai gali paveikti mūsų savijautą, sveikatą ir padidinti peršalimo riziką. Kaip sustiprinti imunitetą, kad vasarą pasitiktume jausdamiesi puikiai?

  • Vartokite fermentuotus produktus. Jeigu tokie produktai kaip „kimči“ „tempė“ ar „miso“ skamba negirdėtai, pats metas įtraukti juos ne tik į savo žodyną, bet ir į valgiaraštį. Tai – fermentuoti maisto produktai, praturtinti gerosiomis bakterijomis (probiotikais). Kiti fermentuoto maisto pavyzdžiai – natūralus jogurtas, varškė, kefyras, rauginti kopūstai. Tyrimai rodo, kad fermentuotas maistas gerina virškinimą, bendrą sveikatą, stiprina imunitetą ir padeda išvengti chroniškų ligų.
  • Saugokitės alergenų. Su alergijomis kasmet susiduria vis daugiau žmonių. Pavasarį jų rizika didžiausia, mat pražysta pirmieji augalai, sprogsta medžių pumpurai. Tai reiškia, kad gerokai padidėja žiedadulkių koncentracija ore: jos alergizuoja ir sukelia aibę nemalonių simptomų. Norėdami išvengti diskomforto, kruopščiai plaukitės rankas, valykite patalpas, reguliariai skalbkite drabužius. O jei kasmet susiduriate su alergijomis, priešalerginius medikamentus vartoti pradėkite kuo anksčiau.
  • Daug judėkite. Jeigu šaltuoju metų laiko vengėte mankštos ar aktyvesnio gyvenimo būdo, pats metas pajudėti. Rekomenduojame mankštintis kasdien, aktyvesnius pratimus atlikti 4-5 kartus per savaitę. Tai tvirtina raumenis, suteikia daugiau energijos bei gerina savijautą. Negana to, aktyvus judėjimas gerina širdies darbą, mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką.
  • Saugokite savo odą. Pavasaris – sezonas, kai vis daugiau laiko praleidžiame lauke, mėgaudamiesi pirmaisiais šildančiais saulės spinduliais. Grynas oras yra sveikas ir naudingas organizmui, tačiau labai svarbu nepamiršti apsaugos nuo saulės, mat tai – viena pagrindinių fotosenėjimo ir net odos vėžio priežasčių! Rekomenduojama rinktis apsauginius kremus ar losjonus nuo saulės poveikio, kurių stiprumas siekia bent 30 SPF.
  • Rūpinkitės emocine sveikata. Gera emocinė būsena ne mažiau svarbi sveikam organizmui. Kamuoja įtampa, stresas, o gal miegate per trumpai? Pavasaris – idealus metas ugdyti naujus įpročius! Išmėginkite meditaciją, sudarykite miego grafiką ir laikykitės šio režimo. Iš karto pasijusite produktyviau!

Tikime, kad šie patarimai užtikrins gerą savijautą pavasario laikotarpiu. Tuo tarpu susidūrę su rimtesniais negalavimais nedelskite ir savo sveikatą patikėkite į patyrusių Nefrida klinikos specialistų rankas. Čia Jūsų laukia greita ir efektyvi pagalba!