Pavasaris ir sveikata: kaip ja rūpintis tinkamai?

No Comments

Pavasaris dažnai tampa išbandymu mūsų sveikatai. Per žiemą išnaudojame visas organizme sukauptas vitaminų atsargas ir todėl jaučiamės pavargę, apatiški, užklumpa imuninės sistemos ligos. Kaip banaliai beskambėtų, bet pirmoji pagalba organizmui dažniausiai yra visavertė mityba. Klinikos „Nefrida“ specialistai partaria, kokių maisto produktų dairytis, jei jaučiame, kad mūsų kūnui reikia pastiprinimo.

Vitaminas D

Tai vitaminas, kurio kai kurių žmonių organizme trūksta net šiltuoju metų laiku, o po žiemos vitamino D atsargos būna išsekusios didelės dalies Lietuvos gyventojų organizmuose. Šio vitamino stoka sukelia apatiją, mažina atsparumą infekcinėms ligoms, kelia kraujo spaudimą, gali būti liūdesio, irzlumo ar net depresijos priežastimi.
Šio vitamino rasite riebioje žuvyje, žuvų taukuose, ikruose, svieste, sūryje, mėsoje, kiaušinio trynyje, menkės kepenyse, piene, grybuose. Tačiau didžiąją dalį vitamino D būnant saulėje pagamina pats žmogaus organizmas.

VITAMINAS C

Vitaminas C stiprina mūsų imunitetą, kraujagysles, skatina žaizdų gijimą, padeda pasisavinti geležį. Šio vitamino trūkumas gali skatinti peršalimo ligas, trikdyti miegą, net sukelti kūno silpnumą, depresiją.
Didelis vitamino C kiekis yra erškėtuogėse, šaltalankio uogose, juoduosiuose serbentuose, saldžiuosiuose pipiruose, raugintuose kopūstuose. Kiek mažesnis kiekis vitamino C yra šviežiuose kopūstuose, citrusiniuose vaisiuose, braškėse, agrastuose, pomidoruose, bulvėse, galvijų kepenyse.

Vitaminas B

Vitamino B trūkumas siejamas su nuovargiu, sutrikusiu virškinimu, irzlumu, apetito stoka, galvos skausmais. Laimei, šis vitaminas randamas beveik visuose maisto produktuose. Pagrindinis jo šaltinis: grūdų produktai, lapinės daržovės, ankštinės kultūros, riešutai, galvijų kepenys, inkstai, mėsa, pienas.

Folio rūgštis

Folio rūgštis yra pagrindinis ginklas prieš mažakraujystę. Jos ypač gausu pupelėse, petražolėse ir jautienos kepenyse. Folio rūgšties taip pat yra visose žalialapėse daržovėse (salotose, poruose, petražolėse, špinatuose, brokoliuose), avokaduose, lęšiuose, saulėgrąžose, kiaušiniuose, juodoje duonoje.

Vitaminas A

Jei jaučiate, kad Jūsų akys tapo jautrios šviesai, išsausėjo ir pleiskanoja oda, lūžinėja nagai, slenka plaukai, jaučiate nuovargį, gali būti, kad Jums trūksta vitamino A.  Jo rasite žuvų taukuose, svieste, kiaušinio trynyje, menkės arba jautienos kepenyse, pieno produktuose, o beta karotino, iš kurio gaminasi vitaminas A – morkose, moliūguose, pomidoruose, kopūstuose, špinatuose, brokoliuose.

Klinikos „Nefrida“ specialistai pabrėžia, kad dėl vitaminų ir papildų vartojimo pirmiausia rekomenduojama pasikonsultuoti su savo šeimos gydytoju. Ne tik vitaminų trūkumas, bet ir jų perdozavimas turi neigiamų pasekmių mūsų organizmui. Įvertinti Jūsų sveikatos būklę ir išsiaiškinti, kokių vitaminų trūksta būtent Jums padės atlikti laboratoriniai tyrimai, kuriems, aptaręs Jūsų savijautą ir išklausęs Jūsų nusiskundimus, nukreips šeimos gydytojas. Gavus tyrimų rezultatus, Jums bus pateiktos efektyvios rekomendacijos, prireikus, skirtas reikalingas gydymas.