Sveikas vaikas – laimingas vaikas. Ką būtina žinoti apie mažųjų emocinę sveikatą?

No Comments

Pasibaigus vasaros atostogoms ir nuotykiams, mažiejį grįžta į mokyklos suolus. Rudenėjant, vėsta orai, mažėja saulės spindulių. Prasideda ne tik peršalimo sezonas: neretai sušlubuoja ir psichologinė savijauta… „Nefrida“ klinikos gydytojai dalinasi patarimais, kurie padeda palaikyti gerą psichologinę vaikų būklę.
Ilgametę patirtį sukaupę gydytojai dalinasi veiksmingiausiais patarimais emocinei sveikatai stiprinti:

  1. Apie jausmus kalbėkitės atvirai. Vienas aktualiausių psichinės sveikatos patarimų vaikams – atvira komunikacija. Visada patikinkite vaiką, kad jis su Jumis gali dalintis savo jausmais, išgyvenimais, kad ir kas benutiktų. Jeigu vaikui kyla klausimų ar rūpesčių, parodykite, kad klausotės. Betarpiškas bendravimas leis Jums pastebėti bet kokius nerimo signalus, o vaikui padės puoselėti pasitikėjimo jausmą, suteiks stabilumo ir saugumo pojūtį.
  2. Būtina dienos rutina. Psichologų teigimu, reguliarus dienos ritmas būtinas gerai vaiko emocinei sveikatai užtikrinti. Nustatykite laiką, kada mažieji valgo, žaidžia, ruošia namų darbus. Kalbant apie rutiną, ypač svarbus miego ritmas. Kad ir kaip vaikai norėtų naktinėti, kokybiškas, visavertis miegas sveikatai ir hormonų veiklai yra būtinas. Laikotarpiu nuo 21.30 iki 1–2 val. nakties, aktyviausi būna augimo hormonai, miego hormonas melatoninas ir kitos biologiškai svarbios medžiagos vaiko normaliam augimui, vystymuisi bei imuniteto formavimuisi.
  3. Apsauga nuo negatyvių naujienų. Vaikai toli gražu neturėtų augti šiltnamio sąlygomis, tačiau tėvai turi atidžiai atrinkti ir riboti vaiką pasiekiančių naujienų turinį. Gyvename streso ir įtampos kupiname interneto amžiuje, tad neribojama prieiga prie naujienų kanalų mažiesiems gali sukelti papildomo streso ir negatyvių išgyvenimų.
  4. Subalansuota mityba. Gera emocinė savijauta neatsiejama nuo maisto. Ne veltui sakoma: esi tai, ką valgai! Į mitybos racioną reikėtų įtraukti kuo daugiau daržovių ir vaisų, jais keisti cukrų ir miltinius patiekalus. Rudenį yra daug obuolių, moliūgų ir kitų sezoninių vaisių bei daržovių, o juose gausu vitaminų. Taip pat reikėtų vaikus skatinti gerti daug skysčių – vandens, žolelių arbatų ir atminti, kad maisto produktai vertingiausi tada, kai yra kuo mažiau apdoroti.
  5. Laikas gryname ore. Tarp pamokų ir namų ruošos darbų, bent keletą valandų per dieną su vaikais praleiskite gryname ore. Nesvarbu, šviečia saulė ar byra lietaus lašai, tinkamai apsirenkite ir išeikite pasivaikščioti, pažaisti. Buvimas gryname ore ir aktyvi veikla ne tik gerina emocinę savijautą, bet ir stiprina imunitetą.
  6. Profilaktika. Gydytojai primena, kad būtina reguliariai stebėti vaiko sveikatos rodiklius, net jei jokių nusiskundimų nėra. Laiku atliekami tyrimai, atidi šeimos gydytojo patikra leidžia užtikrinti puikią mažųjų savijautą ir galimybę laiku pastebėti net menkiausius sveikatos sutrikimus.

Dienos rutina, atviri pokalbiai, sveika mityba ir laikas gryname ore užtikrins, kad Jūsų mažosios atžalos augs sveikos ir laimingos. Tuo tarpu užklupus rudeniniam slogučiui ar fiziškai sunegalavus, būtinai kreipkitės į „Nefrida“ klinika specialistus: patikrinsime vaiko sveikatą ir rasime efektyviausią gydymo sprendimą!