Tai, ką kiekvienam derėtų žinoti apie miegą

No Comments

Laiku eiti miegoti, skirti miegui pakankamą valandų skaičių ir atsikelti pailsėjus modernios visuomenės žmogui atrodo neįmanoma. Tačiau greitas šiuolaikinio gyvenimo tempas neturėtų būti priežastimi nesirūpinti pilnaverčiu poilsiu bei miego kokybe. Štai ką apie kokybišką miegą ir poilsį turėtų žinoti kiekvienas žmogus:

  • Jei atsigulate į lovą ir užmiegate per pirmas 10 minučių, derėtų susirūpinti – tai signalas, kad patiriate miego trūkumą. Paprastai žmogus turėtų užmigti per 15-20 minučių.
  • Ilgas buvimas be miego gali padaryti rimtos žalos organizmui – mažėja darbingumas, išsivysto nemiga, blogėja atmintis, spartėja senėjimo procesas, ilgainiui išsibalansuoja viso organizmo medžiagų apykaita.
  • Visus besirūpinančius savo poilsiu, mokslininkai informuoja apie miego higienos taisykles – jei norite kokybiškai miegoti, derėtų išsirinkti vidutinio kietumo čiužinį, kūno temperatūrą saugančią patalynę, ir natūralaus pluošto miego drabužius.
  • Jei siekiate kokybiškai pailsėti, miegamajame neturėtų būti tokių prietaisų kaip televizorius, elektrinis laikrodis, kompiuteris ir pan. Nustatyta, kad miegą sutrikdyti gali net ir mobilusis telefonas.
  • Neišsimiegodami padidinate persivalgymo riziką. Esant miego trūkumui, žmogaus organizme sumažėja leptino – sotumo pojūtį reguliuojančio hormono.
  • Dažnai skelbiama, kad miegoti būtina bent 8 valandas. Specialistų teigimu, organizmui kartais pilnai užtenka ir 5-6 valandų kokybiško ir nepertraukiamo miego. Tačiau tai – ne kiekvienam tinkanti taisyklė. Kiek miego valandų jums pakanka, kad jaustumėtės žvalus ir pailsėjęs, sprendžiate tik jūs pats – įvertinkite savo dienos ritmą ir įsiklausykite į savo organizmą.
  • Visi esame girdėję apie miego trukmę, tačiau ką žinome apie miego ciklus? Mokslininkai išskiria lėtąjį ir greitąjį miego ciklą. Lėtojo ciklo metu žmogus sunkiai nubunda, tad jei kas nors jus pažadins jo metu, jausitės pavargęs ir nepailsėjęs, nepriklausomai nuo to, kiek valandų miegojote. Na o per greitąjį miego ciklą atsibusti gan paprasta net ir pamiegojus vos keletą valandų.
  • Vienas naudingiausių miego ir poilsio kokybę gerinančių patarimų – kiekvieną dieną eiti miegoti ir keltis tuo pačiu metu. Būtų idealu, jei šį ritmą pavyktų išlaikyti ir savaitgalį.